Traag internet na storing [UPDATE 10:30]

We hebben meerdere meldingen ontvangen over trage datasnelheden. We hebben alle gegevens verzameld en een melding gedaan bij de leverancier. Deze zijn op dit moment de melding aan het onderzoeken. 


Update 20-12-2014 @ 22:00

Er is nog geen oorzaak gevonden. De leverancier is druk bezig met het onderzoek naar de oorzaak van het trage internet.


Update 20-12-2014 @ 23:00

De leverancier zet het onderzoek voort. Morgenochtend zullen we de eerstvolgende update hierover weer gaan geven. 


Update 21-12-2014 @ 11:00

De technische dienst van de leverancier is op locatie de lijnen en systemen aan het monitoren om de oorzaak te achterhalen. 


Update 21-12-2015 @ 14:30

De oorzaak is gevonden en vervangen, de eerste testen zien er positief uit. We blijven alles in de gaten houden. 


Update 23-12-2014 @ 10:30

Samenvatting van de storing: Om 20:01 hebben we melding gemaakt over trage datasnelheid bij leverancier. Zondag 21 december om 13:45 is een netwerk element bij de leverancier vervangen waardoor de data weer goed zou moeten werken. Bij het gros van de klanten blijkt het dataprobleem verholpen te zijn. Er zijn nog wat incidentele problemen. Deze worden per geval onderzocht. 


Verbeterpunten: De monitoring wordt verbeterd zodat problemen tijdig opgemerkt kunnen worden en de impact geminimaliseerd kan worden. Ook de communicatie over de storing naar de klanten wordt verbeterd. Naast berichtgeving via de supportsite van Choozze, facebook en Twitter wordt naar een manier gezocht om de storing op choozze.nu te kunnen melden.